3 boyutlu küp nasıl çizilir - Adım adım 3 boyutlu küp çizimi

Herkese merhaba,

Uzun zamandır 3 boyutlu çizimleri merak ediyordum ve yapmayı planlıyordum. Sonunda bir tane çizebildim.

3 boyutlu gölgeli bir küp çizdim. İlgilenenler için  Youtube'da sesli olarak çizimi anlatıyorum. Linkini paylaşacağım. Youtube kullanmayan için de buradan adım adım çizimi nasıl yaptığımı görseller ile anlatmaya çalışacağım. Haydi başlayalım.

1. Öncelikle taban kısmını çizmekle başlıyorum. Alt tarafına küçük bir kare yapıyorum.

2. Sonrasında alttaki kareden daha büyük bir kare hemen üstüne çiziyorum. 3 boyut kazandıracağımız için biraz açısal olarak tam kare şeklinde olmayabilir.

3. Daha sonra altta ve üstte çizdiğimiz karelerin köşelerini, birbirlerinin aynı köşelerine denk gelecek şekilde; olabildiğince düz çizgilerle birleştiriyoruz. İsterseniz cetvel de kullanabilirsiniz.



4. 3 boyut efektinin en önemli unsuru gölgesinin olmasıdır. Bunu da tabandaki karenin hemen bitişiğine çizdiğimiz aynı boyuttaki başka bir kare ile sağlıyoruz. Gölge karesini siyah kurşun kalem veya kuru boya ile çizip, pamukla gölge efektini arttırdım.
Burada küpten çıkan gölgenin biraz daha koyu, küpten uzaklaştıkça biraz daha açık olduğuna dikkat edin.





5. Gölgeyi de yine küpün köşeleri ile birleştirdiğimizde 3 boyutlu çizimimiz tamamlanmış oluyor.

6. Son olarak kameranızı doğru açıya getirmeniz gerekiyor. Gördüğünüz gibi 3 boyutlu küp çizmek bu kadar basit.




3d çizim yapmak bu kadar kolay arkadaşlar. Üç boyutlu çizim örneklerini hızlı bir şekilde çoğaltacağım. Çizim videosunu da paylaştım. Sormak istedikleriniz olursa veya çizim isteğiniz olursa yorum olarak belirtebilirsiniz. Hoşçakalın :)

Yorumlar

Yorum Gönder

Çizimler bence... ?

Popüler Yayınlar